Schuitemaker, Excellence Winter Management
De start van een nieuw hoofdstuk voor Schuitemaker onder leiding van Henk Landeweerd: Excellent Winter Management
In een wereld van voortdurende ontwikkeling en vooruitgang, is het essentieel dat het merk synchroon loopt met de innovatieve producten en diensten die Schuitemaker biedt. Onder leiding van Henk Landeweerd - die sinds vorig jaar actief is als directeur bij Schuitemaker, het gladheidbestrijding merk van SVgroup - is er gekozen voor een rebranding en herpositionering van ons merk, die onze focus, toewijding en visie weerspiegelt. Vanaf nu gaat Schuitemaker, Master your Mobility verder onder de naam: Schuitemaker, Excellent Winter Management. Henk Landeweerd vertelt in dit interview meer over deze rebranding en de strategische keuzes die zijn gemaakt.
Een nieuwe merkbelofte: Excellent Winter Management
‘Het is belangrijk dat het meteen duidelijk is waar ons merk voor staat en wat we doen,’ legt Henk uit. ‘De afgelopen periode is er achter de schermen veel gebeurd. Er is nagedacht over de toekomst van het bedrijf, waarbij duurzaamheid, vooruitstrevendheid en de klant centraal staan. Bij onze voormalige merkbelofte: Master your Mobility, kwam niet duidelijk genoeg naar voren waar we voor staan. Vandaar dat er gekozen is voor een rebranding, waarbij de vertrouwde merknaam behouden blijft, maar gepaard gaat met een nieuwe belofte. Deze merkbelofte is het resultaat van de herziene visie, missie en strategie. Vanaf nu gaan we verder als Schuitemaker, met de krachtige belofte: Excellent Winter Management.
Schuitemaker als eerste keus partner op het gebied van premium winteroplossingen
‘Onze visie is helder: Schuitemaker streeft ernaar om de eerste keus partner te zijn op het gebied van premium winteroplossingen. We willen nauw samenwerken met stakeholders die waarde hechten aan klantgerichte service en oplossingen die hun prestaties verbeteren. Samen met onze partners creëren we een winterlandschap waar veiligheid, efficiëntie en klanttevredenheid centraal staan’, vertelt Henk Landeweerd.
De daarbij behorende missie is om duurzame oplossingen van topkwaliteit te leveren, waarbij Schuitemaker een maximale uptime van machines en systemen garandeert via een transparant geautomatiseerd proces, wat zorgt voor betrouwbaarheid bij onze klanten, altijd en overal.
De klant centraal
Bij Schuitemaker staat de klant centraal. Betrouwbaarheid, duurzaamheid, transparantie en innovatie vormen dan ook kern van het merk Schuitemaker. ’We streven ernaar om premium producten en diensten te leveren die niet alleen veilig en gebruiksvriendelijk zijn, maar ook een lange levensduur hebben. We optimaliseren, automatiseren en digitaliseren onze processen om een gestroomlijnde en efficiënte winterdienstverlening te waarborgen. Onze strategie richt zich op circulariteit, waarbij efficiëntie en lange levensduur voorop staan’, aldus Henk Landeweerd.
Een frisse uitstraling
Naast de naamswijziging ondergaat Schuitemaker ook een visuele transformatie. De kleur rood maakt plaats voor de kleur blauw, een kleur die staat voor loyaliteit, vertrouwen, wilskracht en vooruitstrevendheid. Deze kleurverandering benadrukt ons streven naar vernieuwing en maakt ons onderscheid duidelijk ten opzichte van andere entiteiten binnen de SVgroup. Het markeert een nieuwe stap voor de toekomst, versterkt de kernwaarden van Schuitemaker en geeft verbintenis met onze stakeholders aan.